Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, January 18, 2018

Kakak Khadija Merentas Desa

13 Januari 2018, murid tahun 5 dan tahun 6 Sekolah Rendah Islam Integrasi Al-Farabi berlari merentas desa.  Khadija tetap bersemangat walaupun dalam keadaan cuaca yang lembap disebabkan hujan berterusan beberapa hari.

Dari rumah Khadija asyik risau kalau-kalau hujan lebat sebab dia takut program merentas desa tu tak jadi.  Syukur, program tetap diteruskan walau dalam keadaan hujan renyai yang berlaku sekejap-sekejap.






Abah Hakim dan Muhammad Harraz memantau permulaan larian merentas desa.  Dapatlah rakam gambar Khadija dan kawan-kawan.























Lebih kurang pukul 11.30 pagi, dapat WhatsApp dari Ustazah kata ada beberapa orang pelajar 5 Bestari tersenarai antara 10 peserta larian terawal yang sampai  ke garisan penamat.


Paling tak sangka, Khadija dapat juga.  Tahniah Khadija.  Tempat ke - 9 daripada 10 peserta yang terawal sampai.  Dapat juga medal.


Bangga dengan Khadija sebab dia seorang yang komited, berdisiplin, bertanggungjawab dan rajin dalam hal-hal berkaitan sekolah.  Sifat kepimpinan tu terserlah ada dalam diri Khadija.  Mama sentiasa doakan Khadija cemerlang dalam semua bidang.  Semoga urusan pelajaran Khadija dipermudahkan.  Insha Allah, doa-doa mama, abah dan Khadija sendiri akan menjadikan Khadija seorang yang cemerlang dunia dan akhirat.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...