Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, November 26, 2018

Majlis Ihtifal SRIIF 2018

Alhamdulillah.  Syukur, kejayaan berulang lagi untuk Khadija Amanina dan Nur Khairin Fatihah bila dapat lagi naik pentas tahun 2018 ini.




























































































Semoga kejayaan terus menjadi milik kamu Khadija Amanina, Nur Khairin Fatihah dan Muhammad Harraz.  Doa mama dan abah sentiasa mengiringi kamu untuk kejayaan dunia dan akhirat.






Wednesday, November 14, 2018

Hari Bakat Tadika Annur Bestari @ De Palma Hotel, Shah Alam

Ahad, 11 November 2018 seawal jam 7.30 pagi kami dah memulakan perjalanan ke Hotel De Palma bagi meraikan Hari Bakat dan Graduasi anak-anak Tadika Annur Bestari.  

Muhammad Harraz terlebih 'excited' dari hari sebelumnya.  























Sampai je hotel, nampak kolam renang..... memang 'excited' Harraz siap cakap, "saya nak mandi kolam boleh?"























Anak-anak yang terlibat dengan persembahan ditempatkan di satu bilik berasingan.  Masa ni mama menyorok sebalik pintu nak ambil gambar Harraz sebab takut dia nampak.  Entah kenapa Harraz acah-acah konon nak nangis.


















Majlis bermula jam 9.00 pagi.  Sampai awal, jadi berswafotolah kami.

















Anak abah.























Masing-masing buat muka.

















Terselit pula muka si Khairin.























Asyiknyalah Khairin menguyah karipap yang dibawa dari rumah.

















Backdrop dan pentas persembahan yang ringkas.


















Majlis bermula jam 9.00 pagi.  Persembahan Harraz sekitar jam 10.15 pagi.

















Punyalah Harraz dan kawan-kawan kelas 4 tahun sesi pagi (Saidina Umar) bersemangat menari dengan latar lagu Dato' Siti (Comel Pipi Merah).

















Harraz nampak dan tahu kami duduk di mana sebab meja kami agak depan juga.  Punyalah tersengih-sengih dia atas pentas pandang ke arah meja kami.























Habis persembahan, turun pentas dia meluru ke arah meja kami.






















Terus cakap, "Harraz kena duduk dengan kawan-kawan dan cikgu, tak boleh duduk dengan mama".  Nasib baik dia ikut cakap.






















Sekitar jam 12.30 selesai sahaja menyaksikan persembahan dan hidangan makan tengahari baru Harraz dilepaskan kepada kami.  Bagus juga sebab kalau dia duduk dengan kami mesti ada je akal dia ni.























Like father, like son.























Masa ni dia berharap nak dapat basikal cabutan bertuah.  Harraz siap cakap, "Saya nak basikal tu".  Tapi tak ada rezeki kami, satu hadiah pun tak dapat cuma dapatlah beberapa goodies bag yang dalamnya berisi tuala dan biskut.























Kakak Khadija dan Khairin yang 'support' 200% untuk program ni.  Bawa dia orang ni kena bayaran tambahan.  Tapi tak apalah sebab dia orang pun 'excited' nak tengok Harraz beraksi atas pentas.

Tahun depan, Insha Allah kami akan join lagi kalau Harraz turut serta dalam persembahan.  Terhibur tengok persembahan anak-anak yang semuanya berbakat dan tidak kekok berada di atas pentas.  Tahniah, cikgu-cikgu Tadika Annur Bestari di atas kejayaan anda melatih anak-anak dan menjayakan program ini.






Tuesday, November 13, 2018

Girls Day Outlah Kononnya































Monday, November 12, 2018

Birthday Cucu-Cucu Wan dan Atuk

Alhamdulillah.  Sambutan 'birthday' semua cucu-cucu mak dan bapak sekali harung untuk tahun 2018 berjaya dilaksanakan.  Sambutan bersekali dengan 'birthday' Ain juga.  Perancangan dibuat pada saat-saat akhir berjaya juga kami realisasikan dengan kerjasama semua.  Untuk kali ini, kami pilih rumah baru mak cik Nor (adik saya).  Selesa sebab 'porch' kereta dia luas dan berbumbung.

Segala dekorasi, makanan dan goodies bag semua dibuat hasil persetujuan bersama.  Semua yang diraikan juga dapat hadiah.  Memang 'happy'lah dia orang sebab masing-masing bawa balik hadiah dalam 10 hadiah setiap seorang.  Bukan sahaja dapat hadiah, dapat juga angpau dari wan-wan sedara yang sememangnya menumpang kasih dengan cucu-cucu mak dan bapak sebab mereka ni belum ada cucu sendiri.


































































































Warna tema dan dekorasi kami sepakat pilih kuning hitam.  Deko-deko 100% sendiri dengan barang-barang yang dibeli di kedai ECO dan Mr. Diy.  Memang berbaloi-baloi.







































Kek dan brownies, memadailah 2 kek sahaja sebab banyak lagi menu lain yang ada.  Ada juga nasi ayam, mihun goreng, kuih-muih, roti, tapai, air coctail.  Datang pula sepupu, makanan jadi makin bertambah bila dia orang bawa pula buah-buahan dan agar-agar jelly.
























































Mereka yang teruja.  Alhamdulillah.

















Sebelum majlis bermula, bacaan tahlil dan doa dulu dipimpin oleh abah Hakim.








































































Insha Allah, tahun depan nak 'plan' buat semua cicit arwah Haji Hashim pula.  Semoga lebih banyak program dan aktiviti macam ni akan merapatkan lagi silaturrahim kami.






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...