Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, September 24, 2018

Cuti-Cuti Malaysia ~ Terengganu @ Marang

Bercuti ke Terengganu ni sebenarnya tiada dalam perancangan.  Tapi disebabkan bulan September tahun ni banyak cuti yang bersambungan dengan hujung minggu, makanya dalam tempoh yang singkat kami merancang untuk pergi bercuti sekali lagi selepas balik dari bercuti di Port Dickson baru-baru ini.  Lokasi Terengganu ni mulanya saya ragu-ragu untuk bersetuju bila abah Hakim usulkan.  Sebabnya perjalanan yang jauh mengambil masa paling lama 7 jam untuk sampai membuatkan saya rasa macam penatnya berada dalam kereta.  Tapi disebabkan dah lama tak ke Terengganu dan hati macam diseru-seru untuk ke sana, akhirnya saya akur dan bersetuju.


Kami bertolak pada pagi hari Jumaat, Khadija dan Khairin ke sekolah seperti biasa.  Selepas direkod kedatangan, lebih kurang pukul 10.00 pagi abah Hakim ambil mereka di sekolah.  Mereka tak nak ponteng sebab nak capat kehadiran penuh macam tahun-tahun sebelum ini.


Kami bertolak lebih kurang jam 11.00 pagi dengan berniat musafir.  























Masing-masing 'excited' nak bercuti.  Mereka tak tahu perjalanan ni ambil masa yang lama. 


















Lebih kurang 3 jam perjalanan, kami berhenti di R&R Gambang.  Makan tengahari di hentian ini dan solat jamak sekali.

















Alhamdulillah.  Dalam pukul 4.30 petang kami sampai di Marang. 























Sampai je terus tuju Hotel Pelangi yang abah Hakim 'booking' secara 'online'. 























Hotel ni kami pilih sebab berdekatan dengan jeti ke Pulau Kapas.  Tak sampai 5 minit berjalan kaki akan sampai ke jeti tu.


Khairin memang tak 'sporting' bila diajak bergambar.


Terima kasih kerana sentiasa bersama dan memahami saya.























Abah dan anak kesayangan dia.  Sebenarnya semua anak pun abah Hakim layan sama rata.


Harraz paling 'happy'. 


Kakak Dija yang kadangkala nampak 'stress' sebab sekarang sikit-sikit mama dan abah asyik minta tolong dengan dia.























Kalau adik-adik buat hal, kakak orang pertama yang akan dipersalahkan.  Jadi kakak memang kena sentiasa 'alert'.

















Selesai urusan 'check in', kami terus ronda-ronda pekan Marang dan terus singgah makan malam seawal jam 6.00 petang hari itu dan menu hari pertama di Terengganu, kami pilih sotong bakar.







Thursday, September 20, 2018

Bila Kami Berkumpul @ Kenduri Tahlil Arwah Pak Usu

Gambar-gambar kami sepanjang kenduri tahlil 100 hari arwah pak usu @ atuk usu.







 
































Syukur Alhamdulillah.  Majlis berjalan dengan lancar.  Semoga roh arwah pak usu Abdul Latif bin Abdul ditempatkan bersama golongan orang-orang beriman.






Thursday, September 13, 2018

Bermalam Di Glory Beach Resort, Port Dickson

Kami ke PD, 2 hari 1 malam.  Lokasi sememangnya saya yang akan buat pilihan.  Kali ni saya buat tempahan di Glory Beach Resort melalui Booking.com.  Apartment 2 bilik menjadi pilihan sebab kononnya cuti kali ni nak masak-masak sendiri.

Dah tentu, tempat penginapan yang dipilih kena ada kolam renang, itu permintaan mereka.


















Puas sebab dapat berendam dalam kolam renang dan juga air laut.






























Penginapan ni beserta sarapan pagi untuk 3 orang.  Untuk Khairin sahaja kami perlu bayar.  Muhammad Harraz pula free.























Percutian yang puas dengan aktiviti mandi-manda.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...