Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, November 10, 2008

Cerita Pasal Pinggan Mangkuk

Saya memang berhasrat nak buat jualan langsung set pinggan mangkuk jenama Arcopal. Untuk permulaan saya nak berkongsi cerita pasal set pinggan mangkuk yang saya gunakan sehari-hari di rumah kami sendiri. Mulanya kami gunakan set melamine je. Itu pun set yang saya beli secara main kutu masa mula-mula bekerja di Diperdana dulu. Sebenarnya tak minat pun dgn barang2 melamine ni sbb di rumah mak pun kami tak gunakan barang-barang macam tu. Disebabkan dah ada, masa mula-mula kahwin dulu saya pun gunakannya.

Tapi, sejak kebelakangan ni, bila sepupu saya Fiza menceritakan kesan-kesan buruk bila gunakan barang-barang melamine atau plastik terus saya bungkuskan kesemua set melamine saya. Seterusnya saya gunakan set kaca pemberian arwah Nenek Hajjah Mariam sempena perkahwinan saya tu. Mulanya memang sayang nak pakai, nanti boleh beli lagi, saya pun gunakan. lagipun kan banyak set yang ditawarkan oleh Arcopal....So, azam saya tahun depan akan kumpul duit untuk dapatkan set terbaru Arcopal. Hehehe.....

Bagi yang berminat untuk membeli juga, saya tawarkan belian secara ansuran bulanan sehingga 10 kali bayar bagi harga yang melebihi RM500.00. Apa lagi?



Set melamine.



Memang ringan dan tak risau pecah, tapi.....kesannya???



Ha, ni set kaca yang arwah Wan bagi.



Ringan dan kena hati-hati guna. Yelah banyak kenangan ni.

1 comments:

Unknown said...

assalam..kak..saya baru jumpa blog ni..nk ty..
akak masih lagio jual pinggan mangkuk ni?kalau ade tolong bg list dgn harga..nak buat survey..
boleh contact sy di emel...

maysgerlz@yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...