Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, August 29, 2017

Happy Birthday Kakak Khairin Fatihah!

Khairin Fatihah dah 8 tahun secara rasminya pada 16 Ogos yang lepas.  Alhamdulillah.  Dua kali kami sambut untuk Khairin sebab nak jaga hati Khairin yang selalu rasa dia dipinggirkan.  Dia selalu rasa mama dan abah lebihkan kakak Khadija. 


1st sambut birthday Khairin kat rumah, petang 16 Ogos tu secara 'surprised'.  Sengaja abah Hakim beli kek tapi sorok.


Khairin ni pandai berkias.  Seminggu sebelum 16 Ogos lagi, hinggalah sehari sebelum tarikh tu, dia buat-buat tanya, "Ada apa dengan 16 Ogos?".  Kita orang yang sengaja nak kenakan dia jawab "Entah, tak ada apa-apa kot".  Bengang je Khairin.

Kalau ada yang perasan, masa kecil kami panggil Khairin dengan panggilan Fatihah tapi sejak dia tadika terus panggilan tukar kepada Khairin.  Sebabnya, kami nak maksud 'Khairin' tu meresap dengan diri dia.  Khairin membawa maksud 'Kebaikan'.  Fatihah pula bermaksud 'Pembuka'.  Makanya, untuk menjadikan akhlak dan peribadi Khairin terpuji, kami panggil dia dengan maksud 'Kebaikan'.













Sambutan kali kedua pula, kami hanya makan-makan di Secret Recipe.  Hanya 2 potong kek tanda meraikan hari jadi Khairin. 













Kita orang bawa sekali Faris.  Sekali-sekala bawa Faris jalan-jalan sama.  Mujur juga Faris ni ikut je cakap kita orang, tak adalah buat perangai sepanjang dia dengan kita orang.














Baca doa sebelum makan.  Mendoakan 'birthday girl' supaya jadi anak solehah yang berjaya di dunia dan akhirat.


Anak-anak yang bakal mendoakan kami nanti.














Alhamdulillah.  Walau hanya di Secret Recipe, harapnya Khairin rasa dia disayangi sama macam kakak Khadija dan Harraz.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...