Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Friday, August 10, 2018

Ke Port Dickson Kita

Mereka ke Port Dickson ni sebab ambil saya yang bermesyuarat di sana dari hari Rabu hingga ke Sabtu pada pertengahan bulan Julai yang lepas.  Pada mulanya, abah Hakim rancang untuk bermalam di sana tapi disebabkan saya sudah penat duduk berhari-hari di hotel dan rasa rindu dengan rumah sendiri, makanya mereka hanya balik hari sahaja.

Disebabkan memang dah berada di PD, makanya kami tidak lepaskan peluang ke Pantai PD walaupun pada waktu tengahari.


































Singgah makan durian berhampiran Kem Sunggala, Port Dickson.  Dia orang bertiga ni memang suka makan durian.























Harraz tak sabar nak mandi laut.  Dialah yang paling teruja.  Alhamdulillah, Khadija, Fatihah mahupun Harraz tak takut air dan suka berendam.























Ni dalam lebih kurang pukul 3.00 petang.  Matahari agak terik juga.  























Dapat abah 'sporting', ikutkan je kemahuan anak.  Nak mandi laut tengahari buta pun dibolehkan.


Bertambah hitamlah kulit Muhammad Harraz.






















Masing-masing pujuk abah, tak nak balik awal sangat sebab belum puas mandi laut.



Abah pun lebih kurang, 2 kali 5 dengan anak-anak.  Bila mama campur tangan, semua berhenti mandi dalam lebih kurang pukul 4.30 petang.


2 tahun selepas SPM menimba ilmu di Politeknik Port Dickson.  Saya budak baik dulu ketika zaman Politeknik (ayat perasan, tapi kalau yang kenal saya mungkin tahu saya macam mana).  Ada yang meminati saya secara terang dan dalam diam, tapi saya tak layan.  Yang kelakarnya, ada juga terima surat yang diposkan di alamat rumah.  Mungkin 'peminat' saya tu ambil alamat saya di pondok pengawal. 

Apa yang saya tahu, hujung minggu bukan masa untuk 'dating', tapi balik rumah.  Anak mak bapaklah katakan.  Boleh dikatakan juga saya agak mahir ke PD menaiki komuter sehingga ke Seremban, kemudiannya mengambil bas di Terminal One untuk ke Politeknik Port Dickson.























Dah banyak perubahan berlaku di Politeknik PD nampaknya.  Makin tersergam indah.  Politeknik PD lah permulaan hidup saya selepas di alam persekolahan dan hasilnya adalah pada hari ini.  Alhamdulillah.





  

1 comments:

Unknown said...

Terimakasih informasinya, sangat bermanfaat. Jika anda gemar memancing, kunjungi website kami untuk tahu rahasia mendapat hasil ikan berlimpah http://bit.ly/2wfsXyj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...