Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, November 12, 2018

Birthday Cucu-Cucu Wan dan Atuk

Alhamdulillah.  Sambutan 'birthday' semua cucu-cucu mak dan bapak sekali harung untuk tahun 2018 berjaya dilaksanakan.  Sambutan bersekali dengan 'birthday' Ain juga.  Perancangan dibuat pada saat-saat akhir berjaya juga kami realisasikan dengan kerjasama semua.  Untuk kali ini, kami pilih rumah baru mak cik Nor (adik saya).  Selesa sebab 'porch' kereta dia luas dan berbumbung.

Segala dekorasi, makanan dan goodies bag semua dibuat hasil persetujuan bersama.  Semua yang diraikan juga dapat hadiah.  Memang 'happy'lah dia orang sebab masing-masing bawa balik hadiah dalam 10 hadiah setiap seorang.  Bukan sahaja dapat hadiah, dapat juga angpau dari wan-wan sedara yang sememangnya menumpang kasih dengan cucu-cucu mak dan bapak sebab mereka ni belum ada cucu sendiri.


































































































Warna tema dan dekorasi kami sepakat pilih kuning hitam.  Deko-deko 100% sendiri dengan barang-barang yang dibeli di kedai ECO dan Mr. Diy.  Memang berbaloi-baloi.







































Kek dan brownies, memadailah 2 kek sahaja sebab banyak lagi menu lain yang ada.  Ada juga nasi ayam, mihun goreng, kuih-muih, roti, tapai, air coctail.  Datang pula sepupu, makanan jadi makin bertambah bila dia orang bawa pula buah-buahan dan agar-agar jelly.
























































Mereka yang teruja.  Alhamdulillah.

















Sebelum majlis bermula, bacaan tahlil dan doa dulu dipimpin oleh abah Hakim.








































































Insha Allah, tahun depan nak 'plan' buat semua cicit arwah Haji Hashim pula.  Semoga lebih banyak program dan aktiviti macam ni akan merapatkan lagi silaturrahim kami.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...