Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, February 17, 2011

Fridge Magnet

Mengumpul fridge magnet ni bermula kira-kira 5 tahun lepas. Setakat ni antara koleksi fridge magnet saya adalah dari Melaka, Langkawi, Sarawak, Cameron Highlands, Genting Hinglands, Pulau Pangkor, Kelantan, Singapore, Zoo Negara, Aquaria KLCC, Pulau Pinang (Bukit Bendera) dan yang terbaru sekali Indonesia (Bandung), Thailand (Hatyai) dan Sabah.

Nak dikatakan hobi, bolehlah juga tapi tidak terlalu fanatik yang mana fridge magnet ni dikumpul bagi menandakan lokasi percutian kami. Kegemaran saya ni turut dikongsi bersama Hakim yang mana beliau seringkali mengingatkan saya setiapkali kami bercuti.



Antara koleksi saya.



Fridge magnet yang paling banyak adalah dari Langkawi dan Melaka, yang mana turut menandakan kami telah ke lokasi tersebut lebih dari sekali.



Magnet Upin Ipin tu Khadija punya. Dan bila saya amat-amati di sini, saya rasa ada di antara koleksi saya yang dah tiada. Mungkin dijadikan mainan oleh Khadija atau Fatihah.



Jadi, kepada kawan-kawan yang membaca blog saya ni, kalau bercuti ke mana-mana, tak perlulah cenderahati yang besar, apatah lagi yang berat untuk saya. Sekadar fridge magnet pun dah memadai bagi saya.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...