Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, November 15, 2011

Aidil Adha 2011 Kami

Aidil Adha 2011 kami agak kelam-kabut dan penat. Kelam-kabut dan penat disebabkan berpindah secara tidak rasmi dari taman perumahan kami ke rumah kami yang baru siap kami dirikan. Syukur Alhamdulillah, walaupun berpindah bukan secara rasmi kerana hanya barang-barang keperluan dan kecil sahaja yang kami bawa dahulu. Kalau diikutkan rumah tu pun belum 'complete' sepenuhnya iaitu pagar dan kabinet kitchen yang masih di dalam proses untuk disiapkan. Bila dah 'complete' sepenuhnya nanti saya akan 'upload' gambar-gambar dari proses awal rumah didirikan sehinggalah lengkap semuanya.

Berbalik kepada cerita Aidil Adha kami, syukur Alhamdulillah kerana saya dan Hakim pada tahun ini telah menunaikan ibadat korban anjuran PEKERTI, MPK.



7 ekor lembu kesemuanya dikorbankan di bawah anjuran PEKERTI tahun ini. Manakala 2 ekor kambing untuk akikah. Lembu kami nombor 4.



Akhirnya lembu ditumbangkan.



Hakim yang terlibat membantu melapah daging lembu.



Tugas yang nampak senang tetapi memerlukan kesabaran juga.



Kambing golek. Masa ni staff belum ramai yang datang. Lebih kurang pukul 12.00 tengahari, perkarangan surau MPK mula dipenuhi staff yang menunggu untuk mengambil daging korban.



Khadija dan Fatihah yang bila dah jumpa kawan terus lupa mama.



Fatiha yang dah comot berpeluh-peluh kerana ligat berlari di dalam surau.

Secara keseluruhannya, Aidil Adha kami tahun ni memang 'simple' sangat. Saya pun cuma berada di rumah mak sekejap je. Tambahan pula sibuk dengan aktiviti mengemas di rumah baru kami. Bukan apa kami memang teruja duduk di rumah baru yang jauh lebih besar dan selesa dari rumah di taman perumahan. Syukur sekali lagi ke hadrat Allah S.W.T. dengan rezeki dan nikmat yang diberikan kepada kami sekeluarga kerana dapat memiliki sebuah rumah lagi.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...