Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, October 5, 2017

Night @ One-Stop Residence & Hotel

Jalan-jalan singkat kami ke KL pada cuti Awal Muharram 1439H hari tu memang bertujuan nak cari tempat berehat.  Hasil dari carian di dalam booking.com, akhirnya menemukan saya dengan sebuah apartment di One-Stop Residence & Hotel yang mana pada saya harga bilik yang ditawarkan untuk 2 hari 1 malam agak berbaloi iaitu RM200.++ untuk apartment 2 bilik beserta dengan kemudahan kolam renang.

Kami 'check in' sekitar jam 4.00 petang.  Sampai sahaja terus selesaikan apa yang patut dahulu.  Duduk berehat sekejap, makan-makan bekalan yang dibawa dan kemudiannya bersiap untuk mandi-manda di kolam renang.











































































Mandi kolam nilah yang ditunggu-tunggu oleh budak-budak ni.  Antara tujuan nak bercuti selain merehatkan badan juga sebabnya nak bagi mereka mandi kolam.





Pemandangan Kuala Lumpur dari bilik apartment kami.  Nampaklah menara KL dan KLCC.














Geng anak dara.  Mujur Nurin budak yang mendengar kata.  Dia ni pandai berdikari dan urus diri sendiri sebab dia duduk di asrama Tahfiz di Cheras.  Bila cuti sekolah je dia balik rumah, masa tulah berpeluang jumpa Khadija.  Walaupun hanya teman sekolah, tapi kemesraan Khadija dengan Nurin lebih daripada itu.














Pagi esoknya, sambung lagi mandi kolam.




















Muhammad Harraz yang tak puas-puas berendam.  Sampai menggigil pun dia degil tak nak keluar dari kolam.















Puteri Hasya yang umurnya tua setahun daripada Harraz.  Senang nak urus Puteri ni sebab semenjak dia jadi kakak ni, dia agak bersikap 'kakak-kakak' sangat.
























Harraz penyeri suasana.  

Percutian kali ni memang banyak masa dihabiskan duduk berehat dan menonton televisyen sahaja dalam apartment.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...