Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, January 11, 2018

Harraz Oh Harraz!

Kisah Muhammad Harraz yang dah masuk tadika tahun 2018 mendahului cerita-cerita lain.  Satu-satunya waris lelaki abah Hakim dan kesayangan kami semua ni dah dimasukkan ke tadika pada seawal usia 3 tahun 3 bulan. 
 






















Muhammad Harraz yang semakin bijak, petah bercakap walaupun tutur katanya masih ada yang pelat.  Segala-galanya dia pandai.  Pandai makan, pandai buat sepah, pandai bodek abah dan mama serta pandai juga buat hal.























Handsome boy.  Bila tanya siapa nama awak?  Dia boleh jawab nama penuh dia dan nama abah Hakim.























Adik kesayangan kakak. 























Kakak Khadija ikut serta program taklimat yang diadakan oleh Tadika An Nur Bestari sebelum sesi persekolahan bermula.  Alhamdulillah, kebanyakan tadika di kawasan kami ini akan mengadakan taklimat kepada ibu bapa bagi memberi penerangan tentang garis panduan di tadika.


















Kali ni kami pilih Tadika Islam An Nur Bestari untuk pendidikan awal Harraz.



Penerangan daripada Pengetua tadika.























Apa yang seronoknya bila menghadiri taklimat, pasti dislotkan ceramah agama di dalamnya.  Alhamdulillah, program diserikan oleh taklimat daripada Ustazah Isfadiah Mohd Dasuki. 























Perkongsian mengenai tips-tips untuk diamalkan oleh ibu bapa bagi mendapat anak yang cemerlang bukan sahaja dalam akademik, tetapi juga cemerlang dalam agama dan akhlak.























Salah satu sebab kenapa saya pilih Tadika Islam An Nur kerana Ibu Zarah salah seorang daripada pihak pengurusan tadika ini.  Tadika ini juga difahamkan ditadbir oleh barisan ahli jawatankuasa daripada pelbagai kalangan profesion dan kepakarannya.  Bayaran yuran yang dikenakan juga berpatutan pada saya.  Lokasi tadika yang terletak antara laluan ke tempat kerja juga antara sebab kenapa saya memilih tadika ini.


Budak busuk masam yang semakin hari semakin besar.  Mama akan rindu saat-saat kecil Muhammad Harraz yang tidak akan berulang lagi.  Jadi, mama nak hargai setiap detik cium busuk masam mama yang bijak walau kadangkala buat mama geram.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...