Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Friday, September 7, 2018

Cuti-Cuti Port Dickson Lagi

Cuti sekolah seminggu selepas Hari Raya Korban, kami tak lepaskan peluang bawa anak-anak bercuti dan dalam masa yang sama untuk merehatkan minda dan fizikal kami dari bebanan tugasan di tempat kerja.  Lokasi yang kami pilih adalah atas permintaan anak-anak iaitu Port Dickson atas alasan mereka tak puas mandi laut tempohari masa ambil mama dari mesyuarat di PD.

Masing-masing teruja sebab nak tidur hotel, mandi swimming pool dan laut.

Kakak Khadija ni sekarang dah pandai, masuk kereta je terus tidur.  Tidur atas sebab memang mengantuk dan juga nak mengelak dari kena layan Harraz.  Memang 'clever' dia ni dalam bab 'mengelat' ni.

Abah Hakim plan dengan anak-anak nak camping.  Jadi kami sampai awal lebih kurang jam 11.00 pagi di PD walaupun 'check in' hotel dalam pukul 3.00 petang.  Sebabnya nak merasai suasana berkhemah.

BFF tapi gaduh juga sekali-sekala.

Lokasi kami berkhemah di nak dekat dengan Pantai Teluk Kemang.

Antara mereka bertiga, Harraz paling teruja.  Teruja nak main pasir.

'Best' suasana kat sini, redup je.  Pasir pun taklah terbang sangat.  Ramai juga keluarga yang berkhemah macam kami kat situ.

Mama goreng wedges.  Nasi dan lauk serta kek dan jajan untuk kudapan ada juga kami bawa.

Abah goreng ayam.  Bertuah dapat suami serba boleh ni.  Syukur Alhamdulillah.  Dia pelengkap kepada saya.  Kalau saya malas, ada dia untuk buat.

Tengahari buta mereka main pasir.

Redup tak ada gangguan.  Memang tenang disini.

Kami tinggalkan lokasi tapak perkhemahan ni lebih kurang jam 2.00 petang.  Sebelum 'check in', kami singgah ke pasaraya di pekan PD, beli stok makanan dulu.  Beli juga teh ais untuk melepas dahaga.  Untuk cawan besar, harganya sama seperti di Klang iaitu RM5.00 tapi bezanya ada 2 skop ais krim vanilla.  Rasanya?  Best lagi teh ais Dhaka.  Selesai membeli, kami meneruskan perjalanan ke Glory Beach Resort, apartment yang telah mama buat tempahan secara 'online'.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...