Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Wednesday, December 19, 2018

Hotel Taiping Perdana

Seperti biasa, kami akan tempah tempat penginapan melalui booking.com.  Tapi kali ni disebabkan rancangan nak ke Taiping ni 'last minute', makanya kami pilih sahaja hotel yang ditawarkan tu bertepatan dengan bajet kami yang mesti kurang RM300.00, ada kolam renang dan juga termasuk sarapan pagi.  Akhirnya kami memilih Hotel Taiping Perdana atas kriteria tersebut.


































Kami sampai ke hotel sekitar jam 3.30 petang, selesai solat semuanya terus budak-budak ni sibuk nak terjun kolam.  Kolam renang kat hotel ni 'indoor', dan taklah besar sangat. 


















Sebenarnya ada berlaku insiden budak lelaki umur 6 tahun hampir lemas sebab masuk kolam dewasa.  Yang kelakarnya, betul-betul budak tu depan saya sedang menjerit terkapai-kapai saya boleh tak perasan sebab leka rakam aksi Khadija berenang.  Mujur abah Hakim nampak, terus tarik budak tu naik atas.  Kelekaan dalam beberapa minit boleh meragut nyawa budak tu.  Peringatan buat kami juga supaya jangan leka dan kena sentiasa awasi pergerakan anak-anak.





















Breakfast di hotel, benda yang paling budak-budak ni suka semestinya cereal dan susu.  Memang itulah benda yang dia orang akan cari dulu.




























Khairin yang susah nak senyum.  Geram je rasa tengok dia yang macam tak ada perasaan.  Khadija pula makin tinggi hinggakan dah hampir separas tinggi mama.

Hotel Taiping Perdana ni hotel yang Islamik.  Insha Allah, jika ada rezeki, boleh diulang untuk menginap lagi jika kami ke sana pada masa-masa akan datang.




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...