Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, May 27, 2010

Ke Kilang Gardenia dan Vantage

Lawatan Ilmiah bak kata AJK Puspanita Daerah Klang. Actually, saya ni bukanlah ahli Puspanita, tapi atas budi bicara saya pun turut serta dalam lawatan tersebut. Dapatlah sehari cuti tanpa rekod. Bukan apa, kalau tak ikut ke lawatan macam ni, bila lagi kan?



Pintu masuk kilang Gardenia yang terletak di Shah Alam. Sebelum masuk, tahap kesihatan kami telah diuji. Bagus betul kilang ni.



Sebelum dibawa melawat ke kawasan dalam kilang, kami diberi taklimat dan tayangan video. Selepas tu, baru kami di bawa melihat proses membuat roti hinggalah ke pembungkusan. Canggih prosesnya semua menggunakan mesin.



Salah seorang kawan yang turut serta (sama kami bukan ahli Puspanita). Tujuan pergi nak release tension konon. Hehehe.



Saya dengan beg goodies dari Gardenia. Dapatlah kami dalam 5 jenis roti yang saya kira dalam anggaran RM20.00 semuanya. Ingatkan ada dijual roti separuh harga ke, tak de rupanya, dengan alasan oleh pihak kilang, produk roti Gardenia mudah didapati di mana-mana.

Seterusnya kami ke kilang pembuatan barangan Vantage di PJ. Sebelum pergi, memang hajat dihati nak membelilah konon serba-sedikit barangan Vantage yang setakat barang hiasan ke, bukanlah set lengkap makan tu. Tapi apakan daya, harga teramatlah mahal kerana menurut kata pihak kilang barangannya dijaga kualiti dan melepasi tahap ISO. Lagi pulak pinggan yang kosong tanah liat dan belum dicorak diimport dari China. Manakala corak bunga pula didapati dari luar negara. Cumanya proses mencorak dan seterusnya di kilang Vantage di PJ.



Ni kat ruang barangan yang direject. Reject pun masih mahal. Kalau tengok betul2 rejectnya tak ketara pun.





Saya menyimpan hasrat untuk melengkapi rumah dengan hiasan perabot ala-ala inggeris @ Vantage. Kalau pun tak dapat yang original, yang ala-ala pun jadilah. Andai kata rumah saya nanti besar dan banyak ruangnya, saya akan bahagi-bahagikan setiap ruang dengan konsep tersendiri. Kalau tak dapat di ruang tamu, mungkin ruang bilik sahaja nanti. Insya'Allah.





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...