Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, May 6, 2010

Langkawi 2010

Seperti biasa, samada bulan April atau Mei setiap tahun, pasti akan ada entry tentang percutian kami sekeluarga. Cuma beza percutian tahun ni adalah bertambah lagi sorang iaitu Fatihah dan disertai juga oleh mak/bapak mertua, kakak dan adik ipar. Saya bersyukur sangat sebab percutian kami berjalan lancar dan dapat balik ke sini dengan selamat, anak2 ok, sihat dan tak meragam sepanjang kami di sana. Paling best, bajet saya dan Hakim ada berbaki banyaklah juga walaupun banyak juga barang yang saya beli. Tapi masih tak puashati pasal barangan kaca corningware dan pressure cooker masih tak dibeli. Next time pasti saya akan beli. Kalau tak di Langkawi di sini je nanti.

Serba sedikit rentetan percutian kami adalah :-

1. Percutian kami di sana selama 4 hari 3 malam, menginap di Hotel Best Star berdekatan dengan Pantai Cenang.

2. Kami menaiki pesawat Air Asia ke sana yang mana tiket kami amatlah murah dan dibeli lebih awal dan ini merupakan percutian yang dirancang semenjak akhir tahun 2009. Kalau nak tahu, ini adalah kali kedua saya ke Langkawi menaiki Air Asia, selain Langkawi, kami juga pernah menaiki Air Asia ke Kuching, Sarawak. Komen saya tentang Air Asia, amatlah ok bagi kami yang sederhana ini.

3. Di Langkawi kami menyewa sebuah MPV, Toyota Inova.

4. Antara tempat yang meninggalkan kenangan mungkin kepada Khadija nanti adalah di Tasik Dayang Bunting di mana botol susu Khadija telah dirembat oleh monyet. Memang saya dah tahu, di sana banyak monyet yang menunggu untuk merampas apa sahaja yang di bawa pelawat. Tapi dah nak jadi, kena juga dirembat walaupun berhati2. Selepas peristiwa tu, Khadija agak takut dengan apa2 binatang termasuk kucing dan cicak hinggalah ke hari ini.































0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...