Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, May 31, 2011

Khadija Amanina Dah 4 Tahun!

Syukur Alhamdulillah, 28 Mei 2011 genaplah usia Khadija 4 tahun. Sambutan birthday Khadija kali ni memang simple dan sederhana dengan hanya kek yang dibuat sendiri. Saya rasa berpuashati kerana dapat dilihat Khadija amat menghargai kek tersebut.



Kek yang didekorasi sendiri oleh saya dan dibantu sedikit oleh mak (untuk topping).



Khadija dengan kek princessnya. Khadija sekarang ni sukakan watak princess pula yang mungkin berlaku seiring dengan peningkatan usia. Berbeza semasa usia beliau 2 tahun yang mana kartun Ben 10, Ultraman dan Upin Ipin menjadi kesukaannya.



Adik pula yang paling menyibuk. Kebetulan, sepupu Khadija yang lain tak balik ke rumah wan minggu tu, maka hanya kami sahajalah yang menyambut hari jadi tersebut.



Beg yang disandang Khadija tu merupakan hadiah dari mak cik Nor.



Sayang betul Khadija dengan adiknya Fatihah.

Sebelah malam pula, kami ke Tesco Setia Alam bagi memenuhi hasrat Khadija untuk meraikan birthdaynya di KFC.



Part Khadija kami dah tahu iaitu drumstick.



Mama dan Khadija yang semakin dewasa dari setahun ke setahun.



Adik yang tak tahu duduk diam.



Ni satu lagi kesukaan Khadija. Pantang nampak benda ni, mesti nak naik.



Kesian Fatihah tersepit. Takpelah, janji dapat naik. RM3.00 untuk 5 minit.

Doa mama buat Khadija bersempena dengan bertambah dewasanya anak mama "Semoga Khadija dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yang baik, dicerdaskan akal fikiran, cemerlang pendidikan dunia dan akhirat, berakhlak peribadi yang tinggi serta menjadi anak yang solehah." Amin.

Mama Sayang Kakak!

*** Tarikh kelahiran Khadija dan ulangtahun perkahwinan kami mudah diingat kerana jatuh pada tarikh yang sama. Khadija lahir 28 Mei 2007. Kami bernikah pada 26 Mei 2006, majlis di sebelah saya 27 Mei dan di sebelah Hakim 28 Mei 2006.

"Ku panjatkan rasa syukur ke hadrat Ilahi kerana dikurniakan pasangan dan zuriat bagi melengkapkan fitrah dan sunah sebagai khalifah di mukabumi ini. Moga jodoh dan kebahagiaan kami berpanjangan hingga ke syurga". Amin.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...