Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Wednesday, May 22, 2013

Percutian 2 Dalam 1

Bukan sahaja Fatihah yang 'excited' tapi kami juga.  Terutamanya Khadija, teruja untuk melihat Fatihah bersukaneka. 
 
Secara tidak langsung, kami juga memgambil kesempatan untuk sama bercuti di sana.  Syukur Alhamdulillah, rezeki dan nasib berpihak kepada kami walaupun pada mulanya bilik hotel memang dah 'fully booked'.
 
















Oleh kerana 'check in' di Hotel Impian, Morib hanya bermula jam 3.00 petang..... kami singgah di AEON Bukit Tinggi, Klang.  Khadija beria-ia nakkan belon yang diedar oleh maskot Hush Puppies.  Diambilnya sampai 4.  Kononnya nak bagi adik dan kawan-kawan.

















Teringin nak pakai beg saya. 

















Perkara pertama yang dilakukan sebaik sahaja masuk ke bilik hotel...... melompat atas katil.  Mentang-mentanglah adik Fatihah tak ada. 

















Sebaik selesai solat Asar, tak sabar-sabar Khadija nak terjun kolam.  Ikut program, anak-anak TCAZ akan berada di kolam renang yang sama.  Itu yang Khadija tak sabar tu.  Nak jumpa adik dan kawan-kawan.  Bukan sahaja Khadija, saya pun sama.  Tak sabar nak melihat reaksi Fatihah.

















Pandangan dari kolam renang.  Bilik kami di tingkat atas bangunan hotel ini.  Ada beberapa bangunan 1 tingkat yang menempatkan bilik hotel.  Terdapat juga bilik di dalam bentuk 'chalet'.

















Wajah keriangan dan kebebasan.  Masa ni kolam belum penuh lagi dengan budak-budak.


Kolam mula dipenuhi anak-anak TCAZ.  'Group' Fatihah turun lambat sikit.  Apa yang saya perasan dari jauh, mata Fatihah melilau.  Mungkin tercari-cari kami.  Yang kelakar, bila nampak je si kakak, Fatihah terus menjerit memanggil kakaknya.  Mungkin dia dah mula rasa 'kehilangan' kami setelah berpisah hampir 9 jam lamanya. 

















Fatihah yang bermain sorang-sorang.  Fatihah tidak seramah Khadija.  Suka bermain sendiri atau dengan kakaknya sahaja.

















Khadija bila dah jumpa kawan, apa lagi adiknya Fatihah langsung tak dihiraukan.  Kawan-kawan Fatihah di TCAZ yang berumur 5 dan 6 tahun kebanyakkannya juga merupakan kawan Khadija yang belajar mengaji bersama di Pra Tahfiz Az-Zahrah.

















Teacher Fatin yang bertudung coklat.

















Fatihah ada juga datang kepada kami.  Masa tu dia mengadu lapar.  Apa lagi, saya cepat-cepat masuk bilik buat susu untuk dia dalam botol susu yang ada kami bawa bersama.  Sempat juga Fatihah minum sebotol susu petang tu sebelum dia balik ke bilik hotel.  Itu pun minum secara sorok-sorok.  Konon malu dengan kawan-kawan.

Abah @ Hakim di kolam renang dewasa.

















Luahan hati seorang abah.  Mula terasa bosan berendam dalam kolam sorang-sorang bila mana anak-anak dah semakin dewasa.  Paling lama saya lihat Hakim berada dalam kolam ni 5 minit.  Lepas tu dia akan keluar, duduk di tepi kolam kanak-kanak sambil memerhati gelagat anak-anaknya.

















Khadija yang dikerumuni kawan-kawan lelaki.


















Lebih kurang pukul 6.00 petang, semua teacher dah mula memanggil anak-anak keluar dari kolam.  Masa ni kami cepat-cepat menjauhkan diri dari pandangan mata Fatihah.  Takut-takut kalau dia tiba-tiba nak mengikut kami.  Dari kejauhan juga, kami lihat Fatihah sangatlah ok.  Mengikut arahan teacher Fatin.  Beratur dalam kumpulan dan jalan berpimpin tangan dengan teacher untuk balik ke bilik hotel.  Lega hati saya.


















Khadija beralih ke kolam renang dewasa bila semua kawan-kawan dah balik bilik.

Cerita kami pada sebelah malam pula...... menghabiskan masa kira-kira 1 jam di Dataran Pantai Morib.

















Geram tengok Khadija.  Pantang nampak 'playground'.  Mesti nak menyinggah.

















Dapat perhatian lebih bila adik Fatihah tak ada.

















Medan selera di Dataran Pantai Morib ni boleh dikatakan 90% makanan yang dijual adalah ikan bakar.

















Melayan kerenah Khadija.

















Kesian tengok Khadija boring, kami belikan dia mainan ni.  Mainan yang bila di'on' akan berbunyi muzik 'Gangnam Style' dan mengeluarkan cahaya berwarna-warni.

















Burger double daging yang biasa-biasa je rasanya tapi harga boleh tahan juga.

Saya ada juga menunggu panggilan atau sms dari teacher yang menjaga Fatihah.  Manalah tahu kalau Fatihah meragam sebab tak dibekalkan botol dan susu.  Oleh kerana bimbang panggilan saya akan mengganggu mereka, akhirnya saya terlupa sama sekali nak melefon mahu pun sms teacher Fatin.  Syukur tiada apa-apa yang berlaku.





 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...