Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, May 31, 2010

Khadija Dah 3 Tahun



Dua-dua pun mama sayang.



Kek pilihan Khadija sendiri.



Buka hadiah dari mak cik Nor dia, kat rumah wan di Telok Gadong.

Syukur ke hadrat Ilahi, Khadija dah mencecah ke umur 3 tahun pada 28 Mei yang lepas. Tak sangka, dah besar dah Khadija. Sambutan birthday Khadija kali ni secara sederhana, ada pra sambutan dari kami sekeluarga di Restoran Rasamas sahaja. Sambutan yang agak best sikit dibuat di Taska atas permintaan Khadija sendiri.

Bercerita mengenai perkembangan Khadija pada usia 3 tahun memang agak advanced dari usia dia (itu pandangan sayalah, mungkin ianya normal bagi kanak-kanak lain seusia dia). Khadija dah pandai mengenal warna, counting 1 until 10, baca doa makan dan tidur beserta maksud sekali, bercerita dan bertanya soalan-soalan yang tak terduga oleh kita akan keluar dari mulut comel dalam usia dia. Yang lainnya, Khadija dah tak pakai diaper pada waktu siang, cuma pada waktu malam sahaja kami pakaikan diaper sebab takut dia terkencing. Itupun, dia kata tak nak sebab dia dah besar. Ada hikmah juga kami hantar Khadija ke Taska, banyak pelajaran baru yang dia belajar di sana. Mungkin kalau masih duduk di rumah, Khadija akan semakin manja dan degil, maklumlah yang jaga wan sendiri.

Doa mama buat Khadija...Semoga Khadija diberi kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki, dipelihara iman, dijauhkan dari bahaya dan diberi kecerdasan akal dan fikiran serta menjadi anak yang solehah di dunia dan di akhirat. Amin.



Berlatar belakangkan kereta kebanggaan dan kesayangan Khadija.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...