Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Sunday, November 24, 2013

Nasi Arab @ Marakesh Restaurant

Sekali-sekala bertukar menu daripada restoran makanan segera atau restoran tom yam, kami sepakat memilih restoran nasi arab @ Marakesh Restaurant di Tingkat 1, Harbour Place Mall.


















Abah Hakim pilih 'Family Set Chicken' untuk 4 orang.  Bolehlah bagi saya, dengan harga untuk set ini RM49.00 dan selepas dicampur 'servis charge' berjumlah RM52.40.  Ada nasi, sejag 'ice lemon tea' dan 4 ketul manisan arab.  Nampak je macam sikit, tapi jenuh juga nak habiskan. 


















Hiasan dalaman restoran yang berkonsepkan Arabian.

















Makan tengahari disini bagi meraikan 'birthday' cinta hati saya.

















Penyeri hidup kami.


Bersama sepupu mereka, Aqilah.


Masa makanan belum sampai, Fatihah merungut "Kenapa makan kat sini, tak best, KFC lagi best".  Tapi bila dah rasa nasi arab, terus memuji sedap.  Sampai bertambah-tambah makan.



Di restoran ni, semua pekerja termasuk 'Chef' yang saya lihat memang orang Arab.  Lagu dan muzik yang dimainkan secara 'live' juga merupakan lagu-lagu Arab.  Sepatah pun kami tak faham.


Aqilah dan Dija bergambar di hadapan pemuzik Arab tersebut.  Di bahagian balkoni restoran, ada sambutan hari jadi.  Kalau tak silap majlis hari jadi budak umur setahun.  Majlis bertemakan Arabian, memang agak 'grand' saya lihat, tetamu yang datang siap pakai baju ikut tema.


Fatihah yang nak buat gaya spontan, melompat-lompat masa ni.

Kedudukan restoran di agak terlindung sedikit iaitu di bahagian hujung tingkat 1.  Bagi saya dan abah Hakim yang sukakan suasana 'privacy' dan tenang, restoran ni memang menepati kehendak kami pada hari tersebut. Penilaian saya mengenai restoran ini, bolehlah ulang lagi makan disini kalau teringin dengan makanan negara timur tengah.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...