Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, December 19, 2013

Pangkor ~ Swiss-Garden Damai Laut

Tiga minggu berturut-turut, malam hujung minggu saya terisi dengan bermalam di hotel.  Tapi kali ni tidak bersama 'cinta hati' saya yang mana bermalam di hotel ini adalah bagi memenuhi tuntutan kerja saya.  Swiss-Garden Resort and Spa, Damai Laut, Pangkor menjadi lokasi pilihan pihak pengurusan MPK untuk Mesyuarat Sasaran Kerja Tahun 2014.  Selama 3 hari 2 malam bermula 12 hingga 14 Disember 2013, saya dan Ketua-Ketua Jabatan MPK telah berkampung di sana.


















Bilik kami.  Saya, Atikah dan Fasihah berkongsi satu bilik.

















Kegemaran saya bila tidur di hotel, mesti nak bawa balik 'toiletries' yang ada.  Setakat ni dah ada lebih daripada 30 ketul 'toilteries' saya kumpul.   

















Kedudukan bilik kami di tingkat 3.























Bergambar di petang Jumaat setelah habis sesi pembentangan oleh semua jabatan.  Saya yang berjubah seperti budak sekolah agama, kata Atikah.

















Laluan ke tepi pantai.  Masa ni dah dekat jam 7.00 malam.

















Suasana di tepian pantai. 

















Sungguh indah ciptaanNya.  Allah Maha Besar.  Panorama matahari terbenam di celahan bukit.

















Bila melihat kolam renang, automatik saya teringatkan Khadija dan Fatihah.  'Best'nya kalau mereka ada bersama-sama.

Menarik juga kalau bawa keluarga bercuti disini.  Satu tempat yang agak 'privacy'.  Kira-kira 7 kilometer jaraknya daripada hotel untuk ke Pekan Lumut.  Aktiviti 'island hopping', 'bot joyrides', 'snorkelling' juga ada disediakan disini.

Tahun ni kami berSKT di Pangkor, Perak.  Tahun depan, di mana pula ya?







0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...