Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Sunday, June 21, 2015

Kisah Kakak Khairin Fatihah

Alhamdulillah, syukur dapat bersua lagi Ramadhan 1436H.  'Entry' bulan Ramadhan yang pertama tahun ni mengenai kakak Fatihah.
















Kakak Fatihah semasa baby.  Lebih kurang macam Harraz kan?













Wajah Harraz yang banyak mirip kakak Fatihah.  

Bercerita mengenai Fatihah, perkembangan Fatihah setakat ini bagi saya amat membanggakan.  Fatihah dapat nombor 12 daripada 30 pelajar di kelas Impian Firdaus di PASTI Darul Ulum II.  Tahniah Fatihah! Satu permulaan yang di luar jangkaan kerana peratusan bagi setiap pelajaran yang dia perolehi kebanyakannya 90% ke atas.  Bagi saya, perkembangan dia selama 5 bulan berada di PASTI dengan nombor 12 itu memang boleh dibanggakan.  Khususnya bila dia boleh 'score' untuk matapelajaran Jawi dan Bahasa Arab yang dia tak pernah belajar pun sebelum ini.  Menurut ustazah yang mengajar Fatihah semasa sesi perjumpaan untuk mengambil rekod prestasi, pelajar di dalam kelas Fatihah iaitu Impian Firdaus majoritinya pelajar yang bijak. Kebanyakannya telah belajar di PASTI semenjak usia 5 tahun lagi.

Pesan kami buat Fatihah, usaha lagi untuk mendapat markah yang lebih tinggi dalam peperiksaan akhir tahun nanti.  Insya' Allah.














Fatihah ni sikapnya tak boleh kurang daripada kakak Khadija.  Apa yang kakak dapat atau buat mesti dia pun nak.  Contohnya gunting rambut.  Baru-baru ni kedua-dua rambut mereka kami gunting. Rambut pendek lebih mudah diurus menjelang bulan Ramadhan yang panas.


Makan-makan di McDonald's sebelum puasa supaya bila dah puasa nanti tak teringat-ingat nak makan McD.  

Semoga Fatihah dilapangkan dada dan diterangkan hati untuk mudah menerima ilmu.  Mama, abah, kakak dan adik sayang Fatihah. 






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...