Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Sunday, June 14, 2015

Last Day Cuti-Cuti ~ Day 3 @ Melaka

Selesai 'check out' rumah rehat seawal jam 9.00 pagi, kami ke lokasi seterusnya iaitu Melaka.  Sebenarnya ke Melaka ni, tiada dalam perancangan awal.  Kami hanya putuskan nak ke Melaka bila mana rasanya di Port Dickson ni tak ada apa-apa yang menarik untuk dibawa balik ke Klang.  Kalau di Melaka, ada belacan, cencaluk dan kudap-kudapan yang menarik.

Sebelum bercerita mengenai Melaka, ingin saya anugerahkan 4 daripada 5 bintang bagi penginapan kami di rumah rehat Sime Darby. Keluasan, kebersihan, kemudahan dan yang paling penting keselesaan di rumah rehat ini memang terbaik.  Tetapi ada beberapa yang perlu ditambahbaik oleh pihak pengurusan iaitu dari segi hiasan dalaman, kemudahan astro dan wifi.  Namun secara keseluruhannya kami semua berpuashati dan mungkin akan 'repeat' lagi ke sini.  Insya' Allah.




Pusat bandaraya Melaka satu-satunya lokasi yang sempat kami singgah.  Maklum sahajalah dengan keadaan Melaka yang jalannya agak sesak di sana-sini telah membataskan perjalanan kami dalam beberapa jam di sana.


Dataran Pahlawan.


Rugi rasanya kalau ke Melaka tak rakam gambar di kota A' Famosa.














Susah betul nak ambil 'mood' budak-budak ni dalam keadaan cuaca yang panas dan bahang.














Kami.


Budak-budak bergambar di beca.


Kami sekeluarga, family Pak Ngah Hakim dan Mak Ngah Shima.


Family Pak Lang Aswadi dan Mak Lang Saleha.


















Family Pak Cik Ajib dan Mak Cik Nor.



Family Pak Usu Meor dan Mak Usu Anis.














Abah Hakim yang 'sporting' dan sangat 'caring'.  T-shirt yang mereka pakai ni kami beli kat karnival di pantai Teluk Kemang sebagai kenang-kenangan.  Walhal, kat GM Klang pun ada jual t-shirt macam ni.













Abah Hakim tunaikan janji dengan mereka berdua yang merengek nak naik basikal ni.














Kakak dan adik yang saling memerlukan.














Puteri tumpang sekaki naik sekali basikal yang dikayuh kakak Khadija.

Sebelum bertolak balik ke Klang, kami makan tengahari di salah satu restoran asam pedas berhampiran dengan Dataran Pahlawan. 

Diakhiri dengan gambar kakak Khadija yang kepenatan.  Masuk je kereta terus dia 'booking' tempat paling selesa.  Tak peduli dengan apa yang berlaku di sekeliling, dia tidur sepanjang perjalanan kami balik ke Klang.

Alhamdulillah, percutian yang santai dan seronok.  Walaupun agak penat melayan kerenah anak-anak tetapi kami bersyukur kerana percutian ini pun dirancang untuk menggembirakan mereka.  Lain kali kami 'plan' nak bercuti beramai-ramai lagi.  Yang pasti lokasi seterusnya mesti ada 'swimming pool', permintaan dari Khadija dan Fatihah.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...