Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, April 4, 2017

Fraser Hill ~ Part 2 @ Hotel Shahzan Inn

Alhamdulillah, lebih kurang pukul 2.30 petang kami selesai urusan 'check in' dan dapat memasuki bilik.  Pilihan hotel di Fraser Hill tak banyak.  Shahzan Inn ni setahu saya antara hotel yang menjadi tumpuan kerana lokasinya yang berada di tengah 'pekan kecil' Fraser Hill.

Tempahan abah Hakim buat menerusi 'booking online' yang mana pada saya harga untuk bilik yang dipilih RM210.00 untuk satu malam beserta pakej sarapan untuk 2 orang adalah berbaloi.  Tambahan pula bilik yang kami dapat juga dekat dengan 'parking'.














Harraz yang teruja setiap kali dapat tidur hotel.














Rupa bilik sebelum disepahkan kami.














Mula-mula masuk bilik, Harraz belum tunjuk perangai lagi.  Selepas beberapa minit, mulalah dia main telefon bilik.  Sabar je dengan perangai Harraz yang tak tahu nak duduk diam.





Selepas melepaskan penat dalam 1 jam, kami putuskan keluar jalan-jalan.
 













Duduk lepak sekejap di lobi hotel.  Kawasan ni 'line handphone' kami langsung tak dapat.  Mujur pihak hotel sediakan wifi walaupun hanya di lobi.  Dapat juga kami semak 'whatsapp' yang masuk.


Mereka yang teruja tengok ikan.  Mungkin ikan kat dalam kolam hotel Shahzan Inn ni lain kot?























Terima kasih kerana sentiasa menjadi pendengar setia saya.  Allah Maha Kaya, syukur dengan apa yang Allah kurniakan kepada saya.  Saya insan yang serba-serbi kekurangannya tetapi Allah telah kurniakan saya suami untuk menyempurnakan kekurangan saya.  Alhamdulillah.


Mereka pelengkap hidup saya.


Mereka di celahan pepohon hijau.


Masing-masing teruja nak jalan dari Shahzan Inn ke 'pekan kecil' Fraser Hill. 
 












Cuaca pula lembap sahaja sebab baru lepas hujan lebat.  Memang 'best' jalan kaki masa ni sebab sejuk dan redup sahaja.
 
















Jalan-jalan, bila nampak sahaja tempat yang cantik, kami berhenti sekejap untuk bergambar.  













Shahzan Inn, hotel yang akan ditemui terlebih dahulu sebelum sampai ke 'pekan kecil' Fraser Hill.


Harraz memang kena diawasi sebab dia ni memang selamba je berjalan dan berlari.  Takut kalau 'tertomos' jatuh je sebab kawasan Fraser Hill ni tanahnya berbukit-bukit.  Walaupun perjalanan agak terbatas sebab melayan si kecil yang terlebih bijak, tapi agak 'enjoy' disebabkan suasana yang sejuk dan redup petang tu.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...