Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Wednesday, April 12, 2017

Membaca Jambatan Ilmu @ Pesta Buku Selangor

Program yang tak akan kami lepaskan peluang kalau diadakan iaitu ke pesta buku.  Kami ke Pesta Buku Selangor di SACC pada hari kedua ia diadakan.  Agak selesa dan bebas memilih sebab kali ni kami pergi bertiga sahaja.  Pergi sebelah petang hari Jumaat tanpa abah Hakim dan Muhammad Harraz.














Mereka teruja tengok buku Ana Muslim dijual dengan harga cuma RM5.00 sebuah.














Di 'booth' Ana Muslim ni bukan sahaja buku yang kami beli tapi juga t-shirt Ana Muslim.  Alhamdulillah, kami dapat 'free gift' dari 'booth' ni sebab beli banyak.























Banyak juga buku yang kami beli, buku latihan matematik, sains, buku cara menulis karangan bahasa melayu dan bahasa inggeris, buku cerita kanak-kanak dan novel Ana Muslim.  Tapi dengan bijak memilih, semuanya tak lebih dari RM150.00 dibelanjakan.























Khadija dan Fatihah nak beli komik Gempak Starz pula.  Sebelum masuk 'booth' ni mama dah bagi 'warning' awal-awal jangan beli apa-apa lagi sebab dah banyak buku yang dibeli.























Mujur 'booth' ni penjualnya jenis yang tidak mengekori pelanggan mahupun mendesak pelanggan.  Kalau tak mesti saya dah terpengaruh 'terbeli' lagi buku seperti di salah satu 'booth' yang menjual buku cerita kanak-kanak.  Itulah kelemahan saya, kalau didesak tak tahu nak mengelak.

Semoga program seumpama ini kerapkali diadakan kerana pada saya masa pesta buku nilah buku-buku yang sebelum ini tak dapat nak miliki boleh dibeli sebab ada diskaun. 






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...