Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Wednesday, October 6, 2010

Barbeque Di Telok Gadong

Sebelah malam, pada hari yang sama selepas balik dari KLCC, kami mengadakan barbeque di Telok Gadong. Rancangan nak adakan barbeque ni pun merupakan cadangan saya dan Hakim. Bahan-bahan barbeque disediakan awal sebelum kami ke KL hari tu. Jadi takde masalah, walaupun agak keletihan. Program tetap diteruskan dan berjalan lancar malam tu.



Ikan cencaru dan ikan kembung menjadi pilihan kami.



Ayam yang dah diperap dengan segala rempah ratus yang diadun oleh mak.



Ikan yang dibalut diletakkan atas bara. Pantang angkat je, habis lesap dimakan oleh kami.



Ayam yang separuh masak. Time ni ramai dah menunggu tak sabar-sabar nak makan.



Sekali-sekala berbaque memang seronok.



Adik bongsu saya, pak usu Meor sedang mengipas. Dia ni penyabar orangnya.



Selain dari ayam dan ikan, menu malam tu adalah mee goreng dan pizza.

Barbeque diadakan bersekali dengan majlis hari jadi Naim. Cumanya takde kek malam tu. Yang bestnya, hampir kesemua ahli keluarga yang dijemput hadir. Nasib baik juga dah selesai berbabeque barulah hujan turun selebat-lebatnya.



2 comments:

rATu kEBaYA said...

kak masuk2 tgk ikan bakar ni semua.. terliur ni.... aduhai..

Shima said...

sekali-sekala makan bakar2 sedapkan? Ubah2 selera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...