Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, July 18, 2011

Petang Ahad Kami

Petang Ahad lepas, lepas solat Asar, kami ke Tesco Setia Alam. Kalau diikutkan ianya tidak dirancang. Saya dan Hakim mulanya berhajat untuk ke PSM Home Centre, Jalan Meru (menjual cat, barang akesori bilik mandi dan untuk mendeko rumah) tapi tak tahu pula yang PSM ni ditutup pada hari Ahad. Maka, frustlah kami, lalu membawa kaki ke Tesco Setia Alam.

Kalau diikutkan pada hari Sabtu sebelumnya kami dah ke Tesco Setia Alam ni. Singgah sekejap bagi memenuhi hasrat Hakim untuk mengurut kaki. Bercerita tentang hari Sabtu di Tesco, saya agak teruja kerana tak disangka kenalan blog saya Asnida @ blog manik-manik kayangan yang duduk di Setia Alam telah menegur saya. Terus terang saya cakap As, masa awak panggil saya hari tu, saya tengah 'blur'. Dalam hati tengah memikir siapa yang panggil aku ni? Sebab masa tu As sedang diambil darah bagi program kempen derma darah yang sedang berlangsung di sana. Yang saya pula sedang berkira-kira untuk ke kiosk ice blended walaupun ditegah oleh Hakim kerana saya sedang batuk dan Khadija baru nak baik demam. Tiba-tiba ada suara memanggil saya, mujur nampak anak As, si Aszra. Saya puji betul si As ni, tak sombong dan peramah sangat walaupun kenal cuma dalam blog/fb. Tapi dalam dok kenal melalui blog juga, saya pernah sekali tempah cupcake dengan dia ni. Cuma masa saya mengambil cupcake di rumah mak As di Taman Seri Kerayong, As tiada.

Berbalik kepada cerita petang Ahad di Tesco Setia Alam. Sesampai di sana Khadija minta makan. Pada mulanya kami ingat nak makan yang ringan sahaja. Entah kenapa tiba-tiba saya memilih Madam Lim' Kitchen Restaurant sedangkan food court hanya di sebelah restoran ini.



Madam Lim's Kitchen Restaurant, Tesco Setia Alam.



Fatihah yang tak tahu duduk diam.



Bila 2 bergabung menjadi 1 lagilah riuh rendah dibuatnya.



Fatihah belajar tunjuk 'peace' dengan abah.



Milo ice untuk Khadija, ice lemon tea untuk abah. Saya? Cuma berkongsi dengan mereka.



Menu utama, tom yam.



Khadija sekarang ni kalau di dalam kereta, tak sah kalau sebelum sampai rumah tak singgah kedai makan atau beli apa-apa di tepi jalan. Kadang-kadang geram juga, makan tak seberapa.



Selepas makan, di area hadapan food court, kami singgah di kiosk pelukis karikatur yang mengenakan bayaran memang murah bagi kami. Berbeza semasa kami di Putrajaya, gambar hanya muka Khadija yang cuma dilukis hitam putih dikenakan RM30.00. Mengambil peluang tersebut, kami sepakat meminta gambar Fatihah dilukis.



Fatihah dah mula rimas bila tak boleh bergerak. Mujur hanya lebih kurang 10 minit sahaja masa yang diambil untuk melukis gambar ni.



Gambar karikatur Fatihah sedang diperkemaskan oleh pelukis tersebut.



Cantikkan hasil kerja pelukis yang nama Joy ni. Harga yang dikenakan pun murah, kalau hitam putih - RM10.00, warna - RM20.00. Memang berbaloi.

Masuk gambar ni, dah ada 3 gambar kesemuanya bersaiz A4 yang belum saya belikan frame. Tunggulah nanti bila ke Ikea baru saya akan belikan framenya kerana bagi saya frame di Ikea banyak pilihan dan berbeza dengan frame di tempat lain.






1 comments:

Unknown said...

salam shima.. malu lak saya awak duk citer pasal saya kat sini. Kebetulan nampak, rasa macam kenal.. pastu ternampak hubby dan anak2 awak..so its confirm that was u. So, saya tegur la..ehheheh. Saya memang tak kisah.. kalau dah pernah kenal even kat internet pun insyaAllah saya tegur. Jangan segan2 tegur kalau terserempak ngan saya yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...