Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, April 6, 2017

Fraser Hill ~ Part 3 @ Jalan-Jalan Di Petang Hari

Petang tu sekitar jam 4.00 petang, kami keluar berjalan kaki dari Hotel Shahzan Inn ke 'pekan kecil' Fraser Hill.  Tak jauh kata abah Hakim, dalam anggaran kurang 200 meter sahaja dari hotel yang mana abah Hakim putuskan eloklah hanya ke sana dengan berjalan kaki.  Mula-mula rasa macam buat apa nak susah-susah jalan kaki, naik jelah kereta, tapi bila dah jalan dalam cuaca yang redup dan sejuk, rasa syok pula.














Taman bunga kecil ni letaknya berhadapan dengan restoran.  Khairin muka susah nak 'berpura-pura' senyum, memang tak 'sporting' langsung bila dipaksa bergambar.























Berhadapan juga dengan 'trademark' Fraser Hill, menara jam.














'Handsome boy' yang tak tahu nak duduk diam walau sesaat.  Teruja barangkali.














Disebabkan terlampau tak duduk diam, Harraz kena dokong dengan abah.























Rugi kalau ke Fraser Hill tak ambil gambar kat menara jam ni.  Kira macam 'check point' juga bagi menandakan kami dah sampai ke sini.























Kami yang 'happy'.













Puas bergambar, kami berjalan di sekitar kawasan tu.  Apa yang saya lihat, ada Balai Polis dan Pejabat Pos Mini di situ.  Bangunan pula memang klasik seperti di negeri mat saleh.


Jalan sikit, berhenti bergambar.


Penat  berjalan, duduk sekejap berehat.














Jalan yang lengang membuatkan kami bebas berjalan, tapi kena hati-hati juga sebab kawasan ni berbukit dan banyak selekoh.  Takut kalau-kalau ada kenderaan yang tiba-tiba muncul.














Masa jalan-jalan tu, terjumpa satu kedai yang menjual cenderamata Fraser Hill.  Tanpa buang masa, terus sahaja pilih dan kira berapa yang patut beli.  Dapatlah beberapa keping 'fridge magnet' dan 'key chain' gambar Fraser Hill.


Budak berdua yang hanya fokus dengan mainan.  Khadija pula dah pandai, setiap kali jalan mesti ingat nak beli 'souvenir' untuk kawan.  Tu yang tak berenggang dari mama sebab takut apa yang dia nak tak dapat.























Sempat juga abah ambil gambar Harraz.














Insha Allah, 10 tahun lagi Khadija dan Fatihah dah macam kawan-kawan dengan mama.  Masa tu dah sama tinggi atau lebih tinggi barangkali.  

Semoga kesihatan kami dipelihara, usia kami diberkati dan perjalanan hidup kami lebih panjang lagi untuk terus menikmati masa-masa indah bersama.  Amin.














Superhero dengan anak-anak.














10 tahun lagi, merekalah 'bodyguard' mama.













Puas berjalan, abah Hakim putuskan balik ke Hotel untuk solat asar dulu.


Harraz meronta minta diturun dari dokongan sebab nak bebas.  Oh, no.....no.....no..... sebab takut dia 'over' berlari nanti.














Giliran abah pula pegang kamera.























Berjalan perlahan-lahan, sebab nak balik hotel, kena mendaki sikit.


Fatihah dengan aksi nakal dia.


Tengok, si Khairin Fatihah.  Comel juga dia buat macam tukan?






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...