Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, April 13, 2017

Jalan-Jalan, Makan-Makan

'Entry' kali ni mengenai kedai makan yang kami suka 'repeat' makan atas beberapa sebab.  Antaranya sebab makanannya yang menepati citarasi kami, servis yang cepat, kedai yang bersih serta selesa dan juga lokasi yang mudah untuk meletakkan kenderaan.






Makan kat KUKUS Jalan Tepi Sungai ni memang 'best'.  Kedai makan ni saya boleh jamin, siapa yang makan akan 'repeat' lagi sebab selain makanannya yang sedap, kedai ni ada daya tarikan yang tiada di kedai lain.  Tarikannya dari segi hiasan dalaman kedai yang ala-ala tahun 60-an disamping dendangan lagu nyanyian Allahyarham Tan Sri P. Ramlee dan Saloma beserta dialog-dialog lucu petikan dari filem P. Ramlee yang mana tidak jemu didengar walaupun telah berputar beratus-ratus kali.  Kedai ni juga dah masuk rancangan Jalan-Jalan Cari Makan @ TV3.














Menu yang ada kat KUKUS ni sebenarnya spesifik kepada menu nasi kukus yang diberi pilihan untuk digandingkan samada dengan ayam goreng berempah, ikan patin masak tempoyak atau ikan patin masak asam pedas.  Menu sampingan lain, ada roti kukus kaya, roti kukus kari kaki ayam dan ada lagi 2, 3 menu yang saya lupa namanya.














Satu lagi lokasi yang saya boleh cadangkan makan bersama keluarga dalam suasana yang selesa ialah di Patmos Steak Cafe, Batu Belah.  Dengan harga yang berpatutan dan rasa makanan yang menepati citarasa kami, saya rasa berbaloi makan disini.














Kalau nak makan 'western' bolehlah datang ke kedai ni.














Nampak macam sikit, tapi bila dah makan, ada berlebih.













Harraz tak kisah makan.













Yang dikisahkannya, main.  Kami hanya pantau lihat dia takut-takut keluar ke jalan pula.














Muka 'happy' sebab sehari dari pagi sampai ke malam, dapat makan kat kedai.














Makan berebut-rebut dalam satu dulang macam ni memang berselera.  Hikmahnya makanan habis dimakan dan tiada berbaki walau sedikit pun.  Alhamdulillah.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...