Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Friday, July 21, 2017

Warna-Warni Aidilfitri ~ Open House

Syukur Alhamdulillah, tahun ni ramai juga tetamu yang datang ke rumah.  Adik-beradik ada yang datang berulangkali.  Saya tak kisah, itu menunjukkan mereka selesa dengan rumah kami.

Tahun ni, saya agak rajin sedikit untuk meraikan lebih tetamu selain adik-beradik samada daripada sebelah keluarga saya mahupun abah Hakim, makanya beberapa kawan pejabat saya dan abah Hakim, jiran selorong dan kawan-kawan surau abah Hakim kami santuni dengan menjemput mereka makan di rumah kami pada petang 6 Syawal.

Menu ringkas yang kami pilih adalah nasi beriyani, kurma kambing, ayam masak merah, jelatah, papadom dan buah-buahan.  Lauk-pauk disediakan atas bantuan mak.  Manakala nasi beriyani 100% saya sediakan.































Kali ni memang tak sempat nak bergambar dengan semua tetamu kerana dari tengahari tetamu yang datang bersilih ganti.  Saya berikan masa sebelah tengahari untuk kawan-kawan, sebelah petang untuk jiran dan kawan-kawan surau, manakala petang hingga ke malam adik-beradik sahaja.  Alhamdulillah, lauk-pauk mencukupi tetapi nasi terpaksa di masak lagi kerana tidak mencukupi.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...