Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Friday, December 15, 2017

Cuti-Cuti Pulau Langkawi ~ Part 2 @ Langkawi SkyCab

Sepanjang 4 hari kami berada di Langkawi, cuaca agak lembap disebabkan hujan sepanjang hari.  Hujan yang boleh dikatakan hanya gerimis tetapi berlaku hampir setiap masa.  Namun, ada juga waktu-waktu yang tidak hujan tetapi cuaca sememangnya redup.

Seawal jam 8.00 pagi kami dah bersiap untuk keluar berjalan.  Hotel yang kami duduk ni di Pekan Kuah.  Berdekatan dengan jeti untuk 'island hopping', lokasi yang strategik sebab berdekatan dengan deretan kedai makan.

Kami menginap selama 3 malam di Hotel Geopark Inn yang saya tempah secara 'online'.  Berbaloi dari segi harga iaitu hanya lebih kurang RM450.00 untuk 3 malam.  Bagi saya, percutian kali ini bukan untuk duduk berehat di dalam bilik, justeru saya memilih hotel yang sederhana sahaja kerana kami hanya balik ke hotel setiap hari seawal jam 9.00 malam dan keluar keesokannya seawal jam 8.00 pagi.

2 kali kami ke Langkawi SkyCab ni.  Sebabnya cuaca tak elok untuk Cable Car beroperasi.  Makanya, kami hanya berjalan di sekitar kawasan tersebut.

'Part' yang paling saya suka, shopping cenderahati.

Budak yang menyibuk semua  benda dia nak.

Khadija dan Fatihah, masing-masing pilih cenderahati untuk kawan-kawan dia orang.

Tiket untuk menaiki cable car ni sebenarnya kami beli awal secara 'online'.  Tempoh sah laku tiket tu pula difahamkan setahun dari tarikh pembelian.  Kami ambil pakej 'basic' dengan total RM170.00 untuk 2 dewasa dan 3 kanak-kanak.  Dalam pakej tu kami dapat nikmati SkyCab, 3D Art Museum, SkyRex dan SkyDome.

Sementara nak tunggu cuaca elok, kami jalan-jalan dulu.

Apa yang saya perhatikan, tiada beza keadaan di dalam kawasan SkyCab ni seperti beberapa tahun lepas.

Kami yang teruja.

Geram dengan Harraz.  Susah nak ambil gambar dia dalam keadaan statik pandang kamera.

Yang lain dah elok pandang kamera.  Harraz tak sampai sesaat dah buat hal.

Dengan mama pula.

3 bidadari syurga.  Insha Allah.

Air pancut nilah yang buat Harraz tak tahu duduk diam.  Air pancut ni beberapa tahun lepas tak ada lagi.  Ni antara yang terbaru ada kat sini.

Menunggu air tu memancut tinggi sebab dia nak main air.  Sabar je kawal dia.

Mujur ada 2 kakak yang prihatin jagakan adik yang terlebih 'excited'.

Kami meninggalkan SkyCab untuk meneruskan lokasi lain setelah 2 jam menunggu, SkyCab masih tak boleh meneruskan operasi sebab keadaan angin agak kuat dan berkabus.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...