Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, November 29, 2010

Sepetang Di Jusco Bukit Tinggi, Klang

Rabu malam Khamis yang lepas, saya tidur di rumah mak dan sekaligus saya mengambil peluang membawa Khadija dan Fatihah jalan-jalan ke Jusco. Adik saya Nor dan Aqilah si putih gebu anak adik saya Saleha pun turut serta.



Balik dari ambil Khadija di Taska terus ke rumah mak ambil Fatihah, Aqilah dan mak cik Nor. Bukan main suka lagi budak 3 orang ni dapat berjalan. Si Aqilah diam sepanjang perjalanan. 'Excited' di bawa berjalan macam perangai adik saya Saleha yang suka berjalan (sekarang sedang berpantang anak kedua). Aqilah baru setahun 3 bulan dah dapat adik. Kesian tak sempat nak manja lama.



Yang paling 'excited' Khadija mulut tak henti bercakap.



Fatihah, budak manja yang mengada. Kalau ada saya tak nak berenggang walau sesaat.



Khadija dengan tocang dua yang disiput oleh teacher Ain katanya.



Sampai Jusco, makan dulu di KFC sebelum berjalan. Adik saya Nor yang sedang menghitung hari untuk melangsungkan pernikahan dengan jodoh yang ditentukan Ilahi dan menjadi pilihan hatinya iaitu Ajib.



Bukan main lagi budak 2 orang ni, dapat makan terus diam. Tak macam Fatihah, diberi makan punyalah susah nak ditelan walaupun dah diberi vitamin Appeton. Sebab tu badan susah nak naik.



Keluar dari KFC ingat nak terus menuju ke dalam Jusco. Tapi kami terhenti seketika di hadapan Mc'D.



Khadija merengek nak ais krim. So, mak cik Nor dengan bermurah hati membelikan anak-anak buah kesayangan ais krim.

Kesimpulan dari 'window shopping' saya pada petang tersebut adalah agak sukar berjalan dengan kanak-kanak, kalau bawa seorang je masih boleh di'handle'. Tapi kalau dah 3 orang sekaligus, banyak kerenahnya. Dengan si Khadija yang minta itu ini. Si Fatihah yang terberak dan ditambah dengan si Aqilah yang remas nak berdokong bila dah terlalu lama duduk di dalam trolley. Bagi saya kalau nakkan keselesaan dan bebas memilih barang dari satu tempat ke satu tempat adalah lebih baik shopping bersendirian sahaja. Itu pun kena tengok masa juga, jangan pulak sebab nak bershopping, tanggungjawab menjaga anak dilepaskan kepada orang lain . Jadi kena pandai curi masa untuk bershopping sendirian iaitu semasa dalam waktu lunch hari bekerja kerana tanggungjawab menjaga anak pada waktu selepas bekerja dan hari cuti adalah sepenuhnya oleh ibubapa dan bukan pengasuh @ taska @ wan/nenek ye. Dan ini adalah ingatan buat diri saya sendiri juga.



1 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Kami memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...