Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, March 15, 2010

Cuti2 Malaysia - Genting Highland

Percutian ke Genting ni memang tak dirancang iaitu pada petang Maulidur Rasul tempohari. Kami pergi boleh dikatakan tak bawa bekalan pakaian. Baju spare untuk Fatihah dan Khadija memang ada dalam sehelai yang saya simpan dalam beg yang sering saya bawa di dalam kereta. Tapi untuk stok diapers kami terpaksa beli kat Pasaraya Segi, Sungai Buloh, manakala untuk stok baju tidur kami singgah beli kat Giant, Batu Cave. Memang terjah je untuk jalan kali ni. Dengan tak bawa sweaternya, selamba je kami anak beranak ke Genting petang tu. Memang berbaloi pasal kat sana tak sejuk pun.

Kami menginap di Hotel Seri Malaysia, Genting Highland. Nasib baik ada kosong lagi, kami sampai sana pun dah hampir pukul 7.00 malam masa tu. Hakim sengaja dan beria-ia nak bermalam kat Hotel Seri Malaysia ni, yelah hotel ni ada cerita disebaliknya bagi Hakim di mana di situ kami berdua berkenalan iaitu ketika dihantar berkursus Induksi kat sana oleh pihak MPK. Kalau ikutkan sejak kami berkahwin memang dah beberapakali kami pergi ke Genting ni. Antara hotel yang pernah kami bermalam selain Hotel Seri Malaysia adalah Hotel First World dan Hotel Goh Tong Jaya. Kalau ikutkan rate bilik untuk semalam, rata-rata adalah sama iaitu RM200 +++ especially bila pergi time cuti.

Rentetan percutian kami adalah seperti berikut :-

Lepas check in, tukarkan baju Khadija dan Fatihah. Baju tidur ni dibeli kat Giant, Batu Cave. Budak 2 orang ni cuma siram air sikit2 je, sebab sejuk.

Khadija yang senang hati sebab dapat tidur kat Hotel. Bukan main suka lagi Khadija. Kami dah selalu dan biasa tidur kat Hotel, tak jadi masalah bagi Khadija.

Kami 4 beranak.

Comelkan? Khadija disuruh pegang Fatihah.

Fatihah dah rimas, nak meniarap ke depan. Lagipun Khadija pegang kuat sangat tu.

Ni keesokan harinya. Selesai bersiap nak turun breakfast.

Posing lagi.

Kali ni suruh Khadija pegang lagi si Fatihah.

Comelnya anak2 saya ni!

Kat Cafe. Selesai dah breakfast. Fatihah sambung tidur.

Tengah tunggu Hakim, sambil tu rakam gambar kat lobi Hotel.

Masih mood Tahun Baru Cina, lobi Hotel masih dengan hiasan sambutan perayaan tu.

Bersedia nak naik ke puncak Genting.

Hakim kat luar Hotel.

Baby Fatihah pun tak pakai sweater sbb tak bawak. Kalau ikutkan dua2 ni memang dah ada sweater, tapi sayang percutian tak dirancang, sweater pun tak bawa.

Action je tu. Bukan main pun.

Sama je dua beranak ni, action je lebih.

Nak puaskan hati Khadija. Masa ni, Khadija agak teruja nampak macam2 mesin mainan ada, sampai kejap2 tarik tangan abah dia ke sana-sini.

Ye ye aja anak Mama ni.

Kesimpulannya, percutian tak dirancang dan ala-ala terjah ni memang memenatkan. Bak kata Hakim, kalau plan sangat, nanti ada je alasan saya batalkan pada saat-saat akhir. So, dalam kereta balik dari rumah mak di Telok Gadong lepas solat Jumaat, terus je dia bawa kami ke sana. Walaupun memenatkan, saya enjoylah juga dan terima kasih kepada Hakim kerana membuatkan kami especially Khadija gembira. Yang pasti, percutian seterusnya adalah ke Pulau Langkawi pada ulangtahun kelahiran saya, April ni selama 4 hari dengan Air Asia. Tak sabar rasanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...