Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, March 16, 2010

Fatihah Demam

Untuk julung-julung kalinya, Fatihah kena demam yang lama, hampir 5 hari. Sebelum ni kalau demam dalam sehari dah baik. Start Isnin lepas, panas tak surut. Ada yang kata, demam beralih bulan. Yelah dari 6 bulan nak masuk 7 bulan dah. Ada yang kata, demam nak pandai. Fatihah ni kalau diikutkan perkembangannya memang teramat cepat. Sekarang ni je dah mula nak berdiri, gigi pun dah sebatang tumbuh di gusi bawah. Ada yang kata, kalau tumbuh gigi dulu, lambat berjalan. Tak taulah, tengokkan je nanti. Tapi saya berdoa semoga Fatihah cepat jalan sebab sekarang ni dia macam dah tak sabar nak berdiri dah. Sikit2 memanjat saya untuk dia berdiri.

Bercerita pasal Fatihah demam ni, saya bawa dia ke Klinik Pakar Kanak-Kanak Tan. Menurut doktor kalau demam tak baik baru teruskan dengan makan antibiotik. Tapi bila dah makan antibiotik pun tak baik, bawa jumpa dia semula. Oleh kerana demam Fatihah masih tak kebah pada hari Khamis bersekali dengan cirit-birit, saya bawa dia semula ke Klinik Tan dan doktor suggest kami ambil darah. So, kami bergegas bawa Fatihah ke Pantai Medical Centre. Selesai ambil darah dan dapat result, syukur takde apa2. Menurut doktor mungkin dia nak kena demam campak. Ya, betul. Selepas beberapa hari, pada hari Ahad pagi baru keluar ruam campak kat muka dan badan Fatihah. Sekarang ni, Fatihah dalam tempoh nak baiklah ni. Minta2 lah anak mama, Fatihah cepat sembuh sebab Sabtu ni majlis pertunangan mak cik nor, yang pasti kalau Fatihah tak sihat tak bolehlah mama enjoy kat majlis tu nanti.



Tengoklah aksi Khadija yang lasak. Tak senang duduk kami kalau dia tak dimasukkan dalam walker. Terpaksa masukkan, kalau tak leka nak berdiri tak kira tempat.



Yang bestnya Fatihah ni tak lokek senyum.



Stoking kait yang Fatihah pakai tu dikait oleh mak su. Siapa2 yang berkenan boleh bagi tahu, macam2 warna ada. Sepasang RM10.00 sahaja. Kalau dengan topi RM20.00 (tak termasuk penghantaran).

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...