Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Wednesday, July 21, 2010

Kursus SPIES

Syukur Alhamdulillah, saya dah mengikuti kursus SPIES (Spiritual, Phsycology, Intelectual, Emotion, Social) anjuran Kerajaan Negeri Selangor di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat pada 19 dan 20 Julai 2010 (Isnin & Selasa), bertempat di Excel Training Centre, Ulu Beranang, Negeri Sembilan. Pada saya, kursus ini lebih kepada mengingati amalan kita menuju ke alam yang kekal abadi nanti. Dengan program Qiamullail dan solat sunat Dhuha, saya rasa begitu tenang dan yakin serta ditambah rasa rajin untuk beribadat kepada Allah S.W.T. Tempat berkursus pun selesa dan makanan pun menepati selera kami, tambahan pula tempat berkursus di dalam dusun yang pastinya ada pokok buah-buahan seperti durian, manggis, rambutan dan langsat. Apa lagi memang seronoklah, sambil berkursus, sambil merasa buah-buahan tu. Cuma yang tak bestnya, coverage untuk line DIGI kurang baik di sana. Terpaksa mencari kawasan tertentu baru ada line.

Sepanjang 2 hari saya tiada, anak-anak ditinggalkan bersama wannya. Kalau ditanya, pada Hakim, keadaan Khadija sepanjang saya tiada, katanya Khadija tak heran langsung pun, yelah anak Abah lah katakan. Cuma si Fatihah je kesian sebab tidur tak lena, bila terjaga tercari-cari mama dia ni. Yelah, masih menyusu badan lagi si Fatihah ni. Balik je saya dari kursus, tak berenggang langsung si Fatihah ni dengan saya. Bukan main seronok lagi dia, asyik tersengih2 je menampakkan 4 batang gigi kapak dia tu.



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...