Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Friday, July 2, 2010

Makan2 Bahagian Jawatankuasa

Bahagian Jawatankuasa ni adalah nama bagi Unit saya. Unit/Bahagian kami ni di bawah Jabatan Khidmat Pengurusan yang mana fungsi utama dan satu-satunya kami di sini adalah mencatat minit mesyuarat. Tak kiralah apa mesyuarat pun, dari sekecil-kecil hinggalah ke Mesyuarat Penuh Majlis (Full Council). Boleh dikatakan kami di sini 100% terlibat dengan orang politik. Kalau dulu di Negeri Selangor di bawah pimpinan Kerajaan Barisan Nasional, kini kami di bawah wakil parti politik Pakatan Rakyat pula. Boleh dikatakan hampir 100% hal ehwal daerah Klang, dari perancangan pembangunan, penyelenggaraan sampah, aduan awam dan program2 Majlis semua kami yang akan tahu dulu. Selain daripada menjaga hal ehwal mesyuarat serta Ahli Majlis, kami juga kadangkala ditugaskan untuk 'backup' PA kepada Yang Dipertua. Ye lah, dah kelulusan kami semua dari kursus kesetiausahaan, faham2 jelah itulah tugas dan fungsi kami.

Berbalik kepada cerita asal, pada hari Jumaat minggu lepas, kami mengadakan majlis makan tengahari bagi meraikan pelajar praktikal yang juga bekerja sambilan selama 2 bulan setelah tamat tempoh praktikalnya di Unit kami. Menu makan tengahari yang kami pilih adalah ala-ala thai. Selalu makan di luar, tapi kali ni sengaja pilih makan di ofis dengan mendapatkan khidmat dari katerer yang tentunya bukanlah kami yang masak sendiri.



Puding koktel. Senang je buat rupanya.



Air sirap bandung + ais krim soda.



Menu - sotong goreng tepung, siakap 3 rasa, daging masak merah, telur bungkus, buttered prawn, tom yam, sayur brokoli + cendawan. Banyakkan menunya? Dan kami amat berpuashati pasal dapat makan berulangkali dan siap bungkus bawa balik lagi. Kalau nak tahu, harga memang berpatutan, RM20 satu kepala.



Saya takde dlm gambar.



Yang diraikan, berbaju hijau, Nur Izzati Falihin bt. Zainuddin yang akan menyambung pengajiannya di UiTM Cawangan Puncak Alam.



Acara buka hadiah yang diberikan oleh kami.



Jeng-jeng-jeng, dapat beg. Boleh Izzati guna untuk ke kelas nanti.


2 comments:

rATu kEBaYA said...

wow.. meriah acara makan2 tu.. rasa nak join je..

Shima said...

Aishah, klu ke HQ MPK, jenguklah tingkat 6, tegur2 akk kat situ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...