Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, July 5, 2010

Satay @ Sate + Mee Jawa

Cerita mengenai kedai makan ni dah pernah saya masukkan dalam blog pada bulan Julai 2009. Bukan nak promosi tapi nak berkongsi tempat makan yang pada citarasa saya dan keluarga memang best. Lokasi kedai makan adalah jalan dari arah Klang ke Banting iaitu di Sijangkang dan kedai yang dimaksudkan adalah Barakah. Menu yang agak top kat situ adalah satay @ sate dan mee jawa. Menu pilihan yang lain adalah soto, nasi ayam, mee kari dan nasi lemak. Memang berbaloi makan kat situ pasal harga sate yang besar saiznya masih RM0.50 dan mee jawa masih RM3.00. Servis dan layanan pun ok, cepat walaupun ramai pelanggan.



Menunggu hidangan. Fatihah kalau tak diawasi, ada je benda yang dihisapnya.



Menu yang Khadija pilih, nasi lemak tanpa sambal.



Abah @ Hakim yang makan sampai berpeluh2. Yelah kedai makan ni cuma ada kipas je, bila dah ramai manusia dah tentu jadi panas.



Khadija yang dah dapat makan, senyap. Mujur dia perasan ada kucing kat bawah meja masa dah nak habis makan, apalagi menjeritlah dia.

Amat berbaloi makan disitu dengan jumlah semua tak sampai RM50.00, makan sahaja di sana, 3 mee jawa, 1 nasi lemak dan 20 cucuk sate serta jus tembikai dan milo ais. Kemudian kami bungkus bawa balik pula 4 bungkus mee jawa/kari dan 20 cucuk sate.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...