Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Wednesday, January 21, 2015

Day 2 @ Colmar Tropicale

Cerita dan gambar hari kedua kami di Bukit Tinggi, Pahang.














Pilihan hotel juga mestilah terdapat 'breakfast' sekiranya harga bilik yang kami pilih RM200.00 ke atas. Barulah berbaloi.  Masa ni kami berjalan menuju ke kafe.  Nak ke kafe perlu melalui deretan bangunan @ "pekan" ni juga.














Nasib agak baik.  Macam-macam pilihan makanan ada disini.  Bagi saya kalau ada nasi lemak, mee goreng, telur separuh masak, bubur nasi, roti canai dan pelbagai pilihan 'pastry', dah cukup terbaik bagi saya. 














Mereka berdua cukup 'enjoy' dengan pilihan makanan yang ada.  Tapi biasalah budak-budak, benda pertama yang dicari adalah bijirin + susu.














'First round' saya merasa roti canai dulu. 























Masih 'maintain' dengan berat badan 48 kg.  Syukur Alhamdulillah.























Selesai makan sepuas-puasnya, kami berjalan menuju ke hujung bangunan untuk mendapatkan 'shuttle bus' @ 'tram' yang disediakan untuk mereka yang menginap di hotel ini untuk ke Japanese Village dan Botanical Garden.  














Mama dan abah.























Abah Hakim dan anak-anak.























Lengkap sekeluarga.














Mereka di dalam 'tram'.  Sebenarnya saya dan Muhammad Harraz tak ikut serta.  Memikirkan perlu berjalan dan memanjat tangga di taman-taman tersebut, adalah lebih baik kami berdua tidak turut sama.














Merakam detik dan panorama indah di sana.























Bergambar lagi.














Lagi ..........























...... dan lagi.























Ni kat rumah Jepun agaknya.


Kakak-kakak Muhammad Harraz yang sangat bijak dan comel. Seronok dapat jalan.














Sekembali mereka ke hotel, abah Hakim sibuk menguruskan daftar keluar kami, saya pula mengawasi aktiviti mereka berdua yang sedang menunggu untuk mendapatkan belon dari abang badut.














Maskot garfield.














Main kejar dan tangkap belon buih.  Nampak 'happy' sangat dia orang berdua.























Selesai daftar keluar, kami berjalan sekali lagi di "pekan" ini sebelum bertolak balik.  Rupanya ada program menyediakan roti sepanjang 80 meter yang disusun atas meja sempena sambutan Hari Krismas keesokan harinya.























Suka-suka merakam gambar bersama wanita French barangkali yang didatangkan khas sempena dengan program Hari Krismas di situ (agaknya).














Sebelum meninggalkan Bukit Tinggi, singgah dulu di Rabbit Farm. Walaupun hujan gerimis, tetap diteruskan juga membawa mereka ke sini.  Mama dan baby terpaksa duduk dalam kereta sahaja.  Disini bayaran sebanyak RM3.00 seorang dikenakan. 














Selain arnab, ada juga rusa dan kura-kura di situ.  Sesuai untuk mereka yang ada anak-anak kecil di bawah usia 7 tahun sebab ada juga 'playground' di dalam kawasan ladang ini.























Percutian yang singkat bersama mereka bertiga.  Walaupun tak banyak aktiviti di sini dan agak mati kutu sebab tak ada tempat shopping yang best, tapi dapat juga saya beli 'fridge magnet' bagi menambah koleksi yang ada.

Yang penting mereka yang saya sayang 'happy'.

*** Dalam pada 'happy', ada juga yang merungut dan mengungkit-ungkit (Khadija) sebab tak dapat mandi kolam.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...