Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Friday, July 9, 2010

Masjid Sultan Mizan Zainal Abidin, Putrajaya

Jalan-jalan ke Putrajaya ni adalah pada hari yang sama kami ke Sungai Congkak. Putrajaya ni dah banyak kali kami pergi, tapi kali ni adalah bertujuan semata-mata untuk ke Masjid 'besi'. Menurut Hakim, stuktur masjid ni dibina hampir keseluruhannya dengan besi. Kami solat Asar kat masjid ni. Selain daripada ke masjid, kami tak singgah di mana-mana lokasi sebab cuaca pada petang tu agak mendung dan hujan gerimis. Dalam pada tu, sempat juga saya lihat persiapan untuk Festival Bunga Dan Taman Putrajaya, Floria 2010 yang akan berlangusng pada 10 hingga 18 Julai 2010 yang mana kanopi sedang rancak dipasang. Nampak menarik, dan kami pada ketika itu merancang untuk datang lagi ke Putrajaya semasa festival berlangsung. Insya Allah, kalau tiada program lain pada tarikh tersebut.



Dalam masjid.



Fatihah yang keriangan, merangkak dengan sesuka hati ke sana sini.



Kami solat bergilir2 untuk mengawasi budak berdua ni. Hakim berjemaah dan saya terpaksa solat sendiri. Bagi kanak-kanak yang berlari di dalam masjid tu, guard wanita akan datang dan tegur sambil 'sound' menyindir kepada ibu bapa yang tak awasi anak masing2. Entah apa2 entah. Lagi pun budak2 tu bukan mengganggu orang solat, mereka bermain di belakang. Ada di antara ibu bapa yang bengang juga saya lihat. Mujur bukan anak saya.



On the way balik. Berhenti atas jambatan untuk ambil gambar. Lokasi ni sering menjadi latarbelakang untuk cerita keluaran Skop Production seperti Sembilu Kasih.



Kami.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...